V MRS Racing střídavě oblačno

Kalendářní rok i motoristická sezona se neodvratně blíží do své druhé poloviny. V čase ideálním pro hodnocení jsme vyzpovídali pilota stáje MRS Racing Jana Lungu a šéfa týmu Mojmíra Juříčka, kteří v dosavadním průběhu rallyové sezony patřili k nejaktivnějším účastníkům domácích soutěží. V rámci testu nově postaveného Peugeotu 208 R2 absolvovali čtyři podniky, což posádce dopomohlo najít s vozem společnou řeč. V rally sportu je však důležitá i kapka štěstí, a ta prozatím Janu Lungovi a jeho spolujezdci Ondřeji Koubkovi nedovolila dosáhnout takových výsledků, které by odrážely jejich možnosti.

Po úspěšné premiéře s novým vozem na Rally Šumava, která skončila ziskem třetího místa ve třídě 6, mířily kroky členů týmu MRS Racing do Vyškova. Přestože Jan Lunga za dob svého angažmá v týmu LB Trans Racing ve Vyškově několik měsíců bydlel, hanáckou soutěž znal až do letoška pouze z pozice diváka. Startem na této rally absolvoval nejen důležité kilometry před pokračováním „velkého“ šampionátu v Českém Krumlově, ale zároveň doplnil svoje zkušenosti o poslední českou soutěž, kterou dosud neabsolvoval. „K účasti na Rally Vyškov jsme se rozhodli krátce před uzávěrkou přihlášek. Jelikož jsme před začátkem sezony neměli čas na testování a sžívaní se s autem, byl pro nás Vyškov ideálním testem. Tratě rychlejšího charakteru mám rád, zvláště když jsou pro mě nové. Potřebovali jsme vyzkoušet změny v nastavení, a tak jsme začali vlažněji, abych se ujistil, že vše funguje, jak si představuji. Vše do sebe zapadalo na jedničku, a proto jsme začali zrychlovat, až jsme nakonec bojovali o první místo ve třídě. Skvěle jsme si souboj užili a za sebe můžu říct, že jsem si tak dobře do té doby nikdy nezazávodil. Prohra o jednu desetinu sekundy nás ani moc nemrzela, převyšoval dobrý pocit z auta a ze skvělého závodu,“ zhodnotil vydařené vyškovské účinkování Honza Lunga. Ke druhé pozici v nabité třídě 6 (25 vozů na startu) přidal cenné čtvrté místo v Rallysprint sérii a sedmnáctou příčku absolutně.

Výsledek z Vyškova byl v dané konkurenci velikým úspěchem, z hlediska celoročního hodnocení je však pro Honzu s Ondrou prioritní Mistrovství ČR v rally. Zrak všech členů týmu se tedy obracel k nadcházející českokrumlovské rally, která měla dát reálnější představu, kdo z předsezonních favoritů bude o letošní titul ve třídě 6 skutečně usilovat. Vrtochy počasí, které letošní ročník jihočeské soutěže poznamenaly, zkomplikovaly život všem favoritům kategorie 2WD, a daly pořádně zabrat i posádce týmu MRS Racing. Výmluvně o tom hovořily překvapivé výsledky hned po úvodní páteční sekci. „Počasí trápilo snad všechny, já jsem si navíc situaci zkomplikoval ještě špatnou volbou pneumatik. Hned v první sekci jsme díky tomu ztratili minutu na prvního a tak jsme večerní část začínali až jako šestnáctí ve třídě. Noční sekce už ale byla lepší a podařilo se nám posunout do konce etapy na místo páté,“ hodnotil první dějství krumlovské rally Honza Lunga. V Krumlově je však každoročně klíčová až druhá etapa závodu. Ani letos tomu nebylo jinak, třebaže o necelou padesátku „ostrých“ kilometrů soutěž přišla zrušením obou průjezdů legendární rychlostní zkoušky Malonty. „Zrušení mých oblíbených Malont mě mrzelo, ale vzhledem k tomu, jak to tam po bouři a krupobití vypadalo, chápu, že to bylo jediné rozumné rozhodnutí. Po ztrátě nabrané ze začátku závodu jsme už hlavně chtěli dojet zdárně do cíle a získat body. Na poslední RZ jsme se ještě snažili zabojovat o celkové čtvrté místo ve třídě. To se ale bohužel nepodařilo, neboť nám tři kilometry před cílem došel benzín. Byl to hodně hořký konec závodu, ale bohužel i to se stává,“ dodal pilot.

Rally je týmovým sportem, a aby vše fungovalo, musí být vzájemně sladěno velké množství faktorů. Manažer týmu Mojmír Juříček přiznal, že v Krumlově byla chyba na jeho straně. „Přehlédl jsem, že před závěrečnou „erzetou“ není dovoleno do vozu tankovat a výsledkem bohužel bylo, že se Honzovi auto těsně před cílem zastavilo. Je to hodně kruté ponaučení, na základě kterého v týmu přijmeme organizační opatření a už od příští soutěže budou tankování plánovat dva lidi. Krumlov byl pro nás dalším krokem v učení se s novou technikou a jsem rád, že se Honza v autě svezl prakticky celý závod. Vše je pro nás nové – kromě nastavení podvozku postupně získáváme i další data. Například zjišťujeme, jakou má vůz spotřebu, protože výrobce ji nikde neuvádí. Každým závodem se posunujeme dál a ve Vyškově bylo cítit, že Honza dokáže se špičkou třídy držet krok. Krumlovské časy ovlivňoval fakt, že jsme často neměli správné informace o počasí, anebo jsme dobré informace měli, ale počasí se velice rychle měnilo. Věřím, že si Honza s Ondrou zlepší chuť na svojí domácí soutěži v Hustopečích,“ sdělil šéf týmu MRS Racing Mojmír Juříček krátce po návratu z Českého Krumlova.

Právě hustopečská Agrotec Petronas Syntium rally patří v žebříčku Jana Lungy a Ondřeje Koubka mezi nejoblíbenější soutěže. Na trati to bylo znát a nejrychlejší čas na úvodní rychlostní zkoušce (nejen ve třídě, ale i v celé kategorii 2WD) byl v nejsilnějším startovním poli dosavadního průběhu sezony skvělým počinem. Bohužel, obyčejná nepřízeň osudu Honzu s Ondrou velice rychle vyřadila z boje o vítězství. „V nastoleném tempu jsme hodlali dál pokračovat, což se nám dařilo do poloviny další „erzety“. Proti naší snaze o nejrychlejší průjezd byl zbloudilý kámen, který vletěl do řemenice, roztrhl klínový řemen a ten vzal s sebou i řemen od vodní pumpy. V nejbližším možném místě jsem začal provizorní opravu s vědomím, že to mám nacvičené a za čtyři minuty odjíždíme. To jsem se ale pěkně spletl, jelikož tato výměna, v helmě s rozpáleným brzdovým kotoučem před obličejem a kapající vřelou vodou, se nakonec protáhla na čtvrt hodiny. Po příjezdu do přeskupení jsme se s týmem dohodli, že kvůli velké časové ztrátě nemá v první etapě cenu pokračovat a bude lepší pořádně před druhou etapou auto prohlédnout a pokračovat v superally. V době, kdy nám nebylo zrovna do smíchu, nás hodně zklamalo chování a jednání jednoho technického komisaře, který neadekvátním způsobem upozorňoval na jeden ze standardně uložených dílů v našem autě. Marné bylo vysvětlování, že bychom rádi celou věc řešili v klidu, nemluvě o tom, že nefiguruji jako soutěžící a auto mám v pronájmu. Takové konflikty bohužel člověku berou chuť do dalšího závodění, nemluvě o tom, když přicházejí od těch, ke kterým bychom díky jejich dlouholetým zkušenostem v motorsportu měli vzhlížet a měli by nám jít příkladem,“ popsal nepříjemnou dohru pátečního dne Honza. Sobota však byla novým dnem s novou příležitostí odvézt si body do tabulky Mistrovství ČR v rally. Posádka MRS Racing týmu ji využila, přestože výsledkové ambice byly malinko vyšší. „Limitovaly nás pneumatiky, neboť jsme bohužel v horkém počasí neměli k dispozici nejtvrdší směs. Navíc, naši soupeři jeli velmi rychle a opět se potvrdilo, že třída 6 je letos velmi silná a vyrovnaná. Hlavně nás, jako každoročně, místní tratě velmi bavily. Chtěl bych také poděkovat všem v týmu, kteří se o nás perfektně starali, a vše fungovalo bez chyby,“ zhodnotil sobotu Honza, který si do tabulky seriálu připsal body alespoň za etapovou pátou pozici ve třídě 6.

Po třech soutěžích sezony zatím posádce Jan Lunga – Ondřej Koubek patří osmá příčka v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a páté místo ve třídě 6. Na hodnocení nepříznivého vývoje sezony však nezbývá mnoho času, na dveře totiž pomalu klepe červencová Rally Bohemia. „Zatím jsem na Bohemce startoval dvakrát a pokaždé jsem díky technické poruše nedojel dál, jak do druhé RZ. O to máme větší motivaci. Držte nám palce a přijeďte fandit do Mladé Boleslavi,“ dodává závěrem Honza Lunga.

 

autor: Jiří Dokulil

MRS Racing Facebook MRS Racing Tweeter

Partneři

  • GEOtest
  • TruckportCzech
  • Alitron
  • K-system
  • MEDISOLVE medical solutions
  • PD Clean
  • Medical Marketing
  • MONTÁŽE ČISTÝCH PROSTOR Jaroslav Krupa
  • STK Vizovice

Zůstaňte s námi v kontaktu

Aby Vám neutekla žádná novinka nebo akce přidejte si nás na sociálních sítích nebo na Youtube.

MRS Racing Facebook MRS Racing Tweeter MRS Racing Youtube