Velké finále dvoukolek

Závěrečným dílem Mezinárodního mistrovství České republiky byla uplynulá Purum rally Příbram. Právě tato závěrečná tečka sezóny měla přinést rozuzlení zápletky mezi jezdci v honbě za mistrovským titulem. Pozornost budeme věnovat především prestižní skupině dvoukolek. Do samotného finále se kvalifikovali jen dva jezdci, a to Adam Kobliha a Egon Smékal, z nichž právě druhý jmenovaný držel v ruce pomyslného žolíka, když si mohl dovolit nižší bodový zisk. Matematika hovořila jasně a Adam Kobliha nemohl taktizovat. Jistotu titulu by zaručoval jen plný počet bodů z obou etap nebo odstoupení hlavního rivala. Na příbramské rally se muselo počítat i s Josefem Petákem, který je zde doma, a i on mohl nepřímo promluvit do pře dvou ústředních postav. Závěr sezóny tedy sliboval pořádné napětí a otázkou bylo, který z jezdců se bude nakonec radovat z mistrovského titulu. 

„Do Příbrami jsme odjížděli velmi dobře připraveni a naladění. V duchu předešlých sezónních příprav jsme absolvovali krátký předzávodní test, kde jsme s Cliem po měsíční pauze opět nacházeli společnou řeč. Auto prošlo důkladnou kontrolou a nikdo z týmu přípravy na rozhodující závod nepodcenil. Opět jsme vyzkoušeli další nastavení podvozku, do kterého jsme se snažili vložit mé, byť malé, tak všechny zkušenosti a poznatky z celé sezóny. Na samotný závod jsme se s Kájou velmi těšili a byli jsme připraveni dát do toho vše, co umíme. Odjížděli jsme s vědomím, že pokud chceme titul, musíme zkrátka dokončit obě etapy před Egonem. Necítil jsem na svou osobu žádný tlak. To, co jsme si vytýčili před sezónou, bylo v tuto chvíli splněno a zmíněný titul by byl krásný dárek k mým narozeninám,“ popsal předstartovní pocity Adam Kobliha.

Napovědět měla tedy již první etapa, kde vyzývající jezdec usiloval o zisk plného počtu bodů. Adam Kobliha spolu se svým parťákem na sedačce spolujezdce Karlem Žáčkem začali naplňovat svůj plán a v první rychlostní zkoušce jim patřil první čas. V druhém testu ale na konkurenci nestačili a utrpěli časovou ztrátu necelých 19 vteřin. Ta se později ukázala jako zásadní pro vývoj celé rally. Najednou byl Adam Kobliha v pozici, kdy musí dohánět. Z počátku to i šlo, RZ 3 vyhrál, legendární zkouška Vystrkov byla zrušena, RZ 5 prolétl v těsném závěsu za Petákem a Smékalem. Na řadu přišel test číslo 6 a posádka duhového Renaultu Clio R3 rozhodla o výsledku první etapy. Stalo se tak na náměstí v obci Dublovice, kde byl jezdec příliš dlouhý na brzdách a v pravotočivé zatáčce zachytil levým zadním kolem o obrubník. Následkem bylo poškození zadní nápravy. Dvakrát škoda, protože o pár metrů dál pořadatel vyvěsil žlutou vlajku, to signalizovalo zastavení rychlostní zkoušky. Do konce etapy zbývaly ale ještě dva testy a bylo třeba dovézt auto do servisu. Naštěstí poškození nebylo tak vážné a umožňovalo dojet do servisu bez dalších následků. S kulhavým koněm nabral Kobliha v závěru dne na svá bedra necelou třičtvrtěminutu, což představovalo průběžně až čtvrté místo ve dvoukolkách a o výsledku se zdálo býti rozhodnuto. V nočním servisu dali mechanici týmu vše do pořádku a v neděli se mohlo začít nanovo, ještě bylo o co bojovat.

Sobotní první etapu popsal sám jezdec: „Hned v první sekci soutěže jsme nezvolili ideálně pneumatiky. Předpokládal jsem, že klíčová bude zkouška Vystrkov, která rozhodne o první etapě. Při tréninku byl povrch této zkoušky vlhký a stejné podmínky jsem předpokládal i v sobotu, volil jsem tedy měkkou směs. To se ukázalo jako mylné a tenhle přešlap nás na zmiňované rychlostce stál hodně cenných vteřin. V další sekci jsme už volili správně a bylo to na mé jízdě znát. Na druhém průjezdu Vystrkovem jsme měli vyvěšenou žlutou vlajku a to mě velmi mrzelo. Věřil jsem si a byl prostor snížit časovou ztrátu. Pátý test se nám povedl, ale ten následující už méně. Tempo bylo vysoké a pro chybu člověk nemusí chodit daleko. A já ji v Dublovicích udělal. V úzkém místě, při vjezdu na kostky, jsem šel pozdě na brzdy a auto se svezlo, na poslední chvíli jsem se to ještě snažil řešit ručkou, ale marně. O obrubník jsme ohnuli zadní nápravnici. Hned po tomto incidentu nám opět vyvěsili žlutou vlajku. Smůla, ale to se hold stává. Zbývající dvě erzety jsme projeli s opatrností a nabrali rozhodující časovou ztrátu. V nočním servisu kluci šikovní odvedli výbornou práci a dali auto zpět do kondice.“ 

Do oblasti teorie se přesunul zisk mistrovského titulu ve skupině 2WD a v případě, že Egon Smékal neudělá chybu, bude se radovat z triumfu on. Po sobotě byl na špici Josef Peták, domácí matador, který jel zřejmě svou poslední mistrovskou sezónu. Druhý tedy Egon Smékal a třetí Adam Kobliha, karty byly rozdané. Za jistého předpokladu mohl třetí jmenovaný získat ještě prvenství třídy 5 v rámci celé sezóny. To by ale musel k aktuálnímu pořadí přidat ještě vítězství v etapě. Měl na to celkem 6 rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. A již od úvodního testu naznačoval, že to není nereálná vidina. V první sekci vyhrál přetahovanou o vteřinky se Smékalem a opět šlo všechno jako na drátkách. Ani v sekci druhé nedal Adam nikomu prostor a sobota jakoby byla zapomenuta. Navíc každý si hlídal své, Josef Peták vítězství v závodě a Egon Smékal mistrovský titul. V součtu časů Adam Kobliha nakonec druhou etapu vyhrál a vítězství Josefa Petáka mu dopomohlo k celkovému vítězství alespoň ve třídě 5 v hodnocení celého šampionátu. Smékala tak v klasifikaci přeskočil jen o jediný bod. Byla to náplast za nepovedenou první etapu.

„Do nedělní etapy jsme šli s tím, že už nemáme co ztratit. Samotný výsledek se nám moc nelíbil a dali jsme do toho vše, abychom s tím ještě něco udělali. Postupem odjetých zkoušek nám ale docházelo, že tu ztrátu nemůžeme smazat. Tempo bylo vysoké a i s vypětím všech sil to šlo maximálně po vteřinkách. Egon s Pepou jsou navíc velmi zkušení mazáci a oba si své pozice hlídali. Ve hře bylo dílčí vítězství za nedělní etapu a to z hlediska bodů bylo stále velmi důležité. Soustředili jsme se především na jednotlivé zkoušky a jeli si svůj nový závod. Časy byly k naší spokojenosti a nakonec se i tu etapu podařilo vyhrát. Celkově jsme dojeli třetí ve dvoukolkách i ve třídě 5. Titul tedy získali Egon s Monikou, čímž jim srdečně gratuluji a určitě je ve správných rukou. Zároveň gratuluji i Pepovi s Alenou k domácímu vítězství ve dvoukolkách,“ shrnul Adam Kobliha nedělní etapu. Otázkou bylo, zda přeci jen nevyužitá šance na titul nemrzí: „S výsledkem jsem maximálně spokojený. Byli jsme sice blízko titulu, ale byla to naše první sezóna a je třeba stát nohama na zemi a uvědomit si, že nemáme tolik zkušeností a každý kilometr v tomto voze je pro nás vzácný. Takže pokorně přijímáme druhé místo ve dvoukolkách a pevně věřím, že náš čas ještě přijde.“

Závěrečný sumář první sezóny Adama Koblihy s Renaultem Clio R3 ve velkém mistrovství vypadá následovně: 2. místo ve skupině 2WD, 1. místo ve třídě 5 a 1. místo v ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI. Tohle rozhodně není špatné vysvědčení a dává jasný signál soupeřům do příští sezóny.

„Za možnost usilovat o titul nesmírně děkuji především Mojmíru Juříčkovi, ale také Mirovi Jandíkovi, Laďovi Raabovi, všem našim partnerům, podporovatelům i všem závodníkům. Velké díky také mechanikům za přípravu našeho auta, které nás k těmto skvělým výsledkům vždy spolehlivě dovezlo. Díky parťákům Kájovi a Péťovi za navigaci, fanouškům a příznivcům za super atmosféru. Nemůžu zapomenout ani na pořadatelský sbor, jak soutěže Rally Příbram, tak také organizátorům Clio Cupu. Závěrem bych rád své dosavadní výsledky věnoval mému taťkovi,“ doplnil vicemistr dvoukolek.

Jak hodnotil závěrečný podnik šampionátu týmový šéf Mojmír Juříček? „Jsem za sebe i za celý tým velmi spokojený. To, že se nám nepovedlo získat mistrovský titul ve dvoukolkách, neberu jako nezdar. Všechny předsevzaté cíle jsme splnili a navíc ještě překonali. Adam letos předvedl výkony a výsledky, za které se v první sezóně mezi velkými kluky ve dvoukolkách nikdo nemusí stydět. Potvrdil tím tak svůj talent a věřím, že příští rok to může být ještě mnohem lepší. Samotný závod ovlivnilo několik drobností, které měly na výsledek zásadní vliv. Egon s Pepou jsou ostřílení matadoři a zkušeností mají na rozdávání, pro Adama je tato soutěž přeci jen neznámá. Na to svým způsobem doplatil i při čtení zrádných míst na trati. V druhé rychlostní zkoušce kluci nabrali ztrátu a z vysokého nasazení pak vyplynula chyba, to se ale stane, vždy nejde vše bez problémů a Adam si to letos vybral jen jednou. Všechny závody jinak dokončil a to je pro jeho růst velmi důležité. Tímto chci vzdát díky také našim mechanikům, kteří vždy perfektně připravili auto a to ani jednou nezklamalo. Mají na celkovém výsledku velký podíl. Letos Adam naznačil, kde jsou jeho možnosti a pevně věřím, že v příští sezóně bude kilometrů daleko víc a všechny tvrdě nabyté zkušenosti se zúročí.“

Sezóna MMČR 2014 dospěla do svého závěru a z pohledu posádky Kobliha – Žáček se jednalo o velmi povedené představení. Průběh z jejich pohledu si určitě ještě připomeneme v závěru roku. Není vyloučeno, že Adama Koblihu letos na závodní trati ještě uvidíme v některém z volných podniků.

MRS Racing Facebook MRS Racing Tweeter

Partneři

  • Medical Marketing
  • MEDISOLVE medical solutions
  • K-system
  • PD Clean
  • STK Vizovice
  • MONTÁŽE ČISTÝCH PROSTOR Jaroslav Krupa
  • GEOtest
  • Alitron
  • TruckportCzech

Zůstaňte s námi v kontaktu

Aby Vám neutekla žádná novinka nebo akce přidejte si nás na sociálních sítích nebo na Youtube.

MRS Racing Facebook MRS Racing Tweeter MRS Racing Youtube